Toe brake modification

Voir le sujet précédent Voir le sujet suivant Aller en bas

Toe brake modification

Message  mariusl le Ven 23 Déc 2016, 12:52

I have designed a toe brake system for the 4S. Has anyone here done such a mod or know of one?



mariusl

Nombre de messages : 10
Localisation : South Africa
Constr./proprio. : 042
Date d'inscription : 13/04/2016

Voir le profil de l'utilisateur

Revenir en haut Aller en bas

Re: Toe brake modification

Message  Luciano Jannone le Ven 23 Déc 2016, 16:08

My MCR-UL was originally delivered with the standard toe-brake option available at Dyn'Aerothis at that time.

This is something similar to what you represented in your design.

The paddle mechanism are installed on each of the four rudders, providing then the same capabilities from both left and right seats.

The parking brake is manually actuated thanks to a small central lever connected with a flow valve which is intended to block the movement of the oil present in hydraulic system.

Best regards,
Luciano
avatar
Luciano Jannone

Nombre de messages : 431
Localisation : Bruxelles
Constr./proprio. : Propriétaire de Bohfino2, un superbe MCR01-UL 100cv (sn: 394) acheté neuf en juin 2009 et qui a déja parcouru à ce jour près de 900h de vol
Date d'inscription : 02/10/2008

Voir le profil de l'utilisateur http://www.gestimmo.be/forumdreamplanet/

Revenir en haut Aller en bas

Re: Toe brake modification

Message  mariusl le Sam 24 Déc 2016, 06:01

Ah thanks Luciano, that is welcome news. One always wonders why that was not the standard option. I think the toe brakes are much easier to install and to use as well.

mariusl

Nombre de messages : 10
Localisation : South Africa
Constr./proprio. : 042
Date d'inscription : 13/04/2016

Voir le profil de l'utilisateur

Revenir en haut Aller en bas

Re: Toe brake modification

Message  Luciano Jannone le Sam 24 Déc 2016, 06:25

Hi,
It  could be interesting for you to have a look to the French manufacturer Beringer web site as they provide comprehensive brake systems for the mcr planes.

http://www.beringer-aero.com/produits/kits-complets-1.htm

Best regards
Merry Xmass
Luciano
avatar
Luciano Jannone

Nombre de messages : 431
Localisation : Bruxelles
Constr./proprio. : Propriétaire de Bohfino2, un superbe MCR01-UL 100cv (sn: 394) acheté neuf en juin 2009 et qui a déja parcouru à ce jour près de 900h de vol
Date d'inscription : 02/10/2008

Voir le profil de l'utilisateur http://www.gestimmo.be/forumdreamplanet/

Revenir en haut Aller en bas

Re: Toe brake modification

Message  RIAZUELO le Dim 25 Déc 2016, 12:40

Yes, Luciano is right .... but.

Having a foot brake control, like the Piper and Cessna, seems to be a good idea. In my opinion, it is not!

This is not a good idea, because with a Piper or a Cessna, one assures the direction with the heels and the braking with the toes.
No direction with the heels for the MCR!
So, it seems to me that separating the steering and braking makes it possible to be precise in both controls.

In addition, the manual control is easier to install, lighter and cheaper ...

Michel
avatar
RIAZUELO

Nombre de messages : 879
Localisation : CHOLET LFOU
Constr./proprio. : Constructeur VLA F-PMTR
Date d'inscription : 23/07/2009

Voir le profil de l'utilisateur

Revenir en haut Aller en bas

Re: Toe brake modification

Message  Contenu sponsorisé


Contenu sponsorisé


Revenir en haut Aller en bas

Voir le sujet précédent Voir le sujet suivant Revenir en haut

- Sujets similaires

 
Permission de ce forum:
Vous ne pouvez pas répondre aux sujets dans ce forum