Parachute inefficace, mauvais montage DA

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Parachute inefficace, mauvais montage DA

Message  JP Gabert le Jeu 27 Juil 2017, 16:27

Bonjour,
Acheté neuf en 2008, j'ai voulu pour mon Pick Up un parachute 600 kg : DA a monté un BRS Softpack.
Il est actuellement en révision chez BRS à Speyer (avec un peu de retard...). Retour de l'atelier qui a reçu un appel de BRS et des demandes de photos : le montage était défectueux au niveau de la fixation du harnais et une élingue du parachute était coincée : le parachute n'aurait jamais pu se déplier efficacement.
Attention donc pour les propriétaires de PU ou 4S dotés d'un softpack...
Cordialement,
Jean-Pierre

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JP Gabert

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Re: Parachute inefficace, mauvais montage DA

Message  pestar le Jeu 27 Juil 2017, 21:12

Could you put your photos on the forum and tell me where your installation was faulty, I have MCR-4S #104 with a BRS parachute fitted.  Could someone  translate this into correct French please for those who cannot understand my English.

Thanks Peter
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Re: Parachute inefficace, mauvais montage DA

Message  Max Cointe le Ven 28 Juil 2017, 06:52

pestar a écrit:Could you put your photos on the forum and tell me where your installation was faulty, I have MCR-4S #104 with a BRS parachute fitted.  Could someone  translate this into correct French please for those who cannot understand my English.

Thanks Peter

Pouvez vous mettre vos photos sur le forum and me dire ou ça n'allait pas dans votre installation? J'ai le MCR 4S #104 équipé d'un parachute BRS.
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Re: Parachute inefficace, mauvais montage DA

Message  pestar le Ven 28 Juil 2017, 07:06

Thanks Max, appreciated (from down-under Nouvelle Zealande)
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Parachute

Message  JP Gabert le Ven 28 Juil 2017, 09:54

I let my machine at the mechanics for a 5 years visit just before leaving for holidays. I only have those news by phone from the mechanics.
I come back tothe forum as soon as I received more info, advice and photos from BRS at Speyer.
Kind Regards

Ayant laissé ma machine à l'atelier pour une visite de 5 ans juste avant mon départ en vacances, je n'ai eu ces nouvelles que par l'atelier par téléphone après son contact avec Speyer.
Dès que j'aurai des nouvelles plus précises je reviendrai sur le forum (avis et photos de BRS Speyer)
Cordialement,
Jean-Pierre
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parachute Softpack suite

Message  JP Gabert le Ven 28 Juil 2017, 16:29

D'abord mon mécano a reçu une manille 2 fois plus grosse que celle qui reliait les sangles qui partent vers l'avant.
My mechanics received a shackle twice the size of the previous one (attached the bridles).
Voici le message de BRS Speyer (photos qui semblent indiquer que les MCR01 pourraient aussi être impliqués...). J'essaie d'envoyer les photos dans un second post.

AW: My BRS parachute
BRS-Service Speyer <info@brs-service.de> 28 juillet 2017 à 17:30
À : Jean-Pierre Gabert <jpgabert@gmail.com>
Dear Mr. Gabert.
DynAero stored the whole bridles(belts) on TOP of the chute. For doing right, store the bridles AROUND the
chute.
The pictures shown the WRONG situation. Sorry, but I have no pictures for the RIGHT installation.
I hope I could help you.
Best regards
Bernd Voegeli
BRS – Service
Bernd Voegeli
Industriestraße 2
DE – 67346 Speyer
Germany
info@brs-service.de
www.brs-service.de
0049 6232 75697
0049 172 622 7000
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Parachute

Message  JP Gabert le Ven 28 Juil 2017, 16:42

Attention : photos de la mauvaise installation. Pay attention : photos of the wrong installation.




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Encore !

Message  JP Gabert le Ven 28 Juil 2017, 17:06

Voici le message que je reçois à l'instant de l'atelier. La dernière ligne donne froid dans le dos.
Il n'y avait pas que le montage des sangles...
Hereunder is the last message I just receive now. There were more than bridles on the top.

---------- Forwarded message ----------
From: Frank Miklis <info@brs-vertrieb.de>
Date: 2017-07-26 8:37 GMT+02:00
Subject: Re: BRS inspection
To: Bruno Vinck <care4planes@gmail.com>


so it looks that you have removed the rear bridle with the small link and the main bridle (from the confluence point of the two front and the rear bridle) to the parachute?

How is the rear bridle connected to the airframe? with this small link?

Am 25.07.2017 um 19:10 schrieb Bruno Vinck:
> Dear Frank,
>
> Thanks for your mail, it's the first time that i perform an inspection on this aircraft, parachute was due and i've only removed it from fuselage in this condition, packaged and send to your company, i don't have answer to yours questions.
>
> Aircraft is a DYN'AERO MCR 4 PICKUP S/N:118, enclosed pictures of frame and fixture.
>
> Let me known if you need more information,
>
> Regards,
>
> Vinck Bruno
> Maintenance manager
> CARE4PLANES SARL
> Aéroport de Valenciennes
> Aérogare Bureau N°4
> 59121 PROUVY
> FRANCE
> +33.6.43.64.02.39
>
> 2017-07-25 13:13 GMT+02:00 Frank Miklis <info@brs-vertrieb.de>:
>
>     Hi Vinck,
>
>     today we received your parachute from the BRS Service in Speyer - Speyer is responsible for the UL parachutes. We do all the LSA and VLA parachutes.
>
>     Please could tell us the type and registration of aircraft the system is installed on.
>
>     We are surprised also on some points:
>
>     - the parachute riser is pulled out of the bag very far - why????
>
>     - the parachute riser has a cut in the nylon sleeve (the kevlar tape is not injured), what is slicing on the bridle?????
>
>     - the last bridle is due to the label an A-C bridle and normaly supplied with a metal plate. This metal plate is not in the loop replaced by a very small link - this link can not cover the loads!!!!!!
>
>     Could you send pictures of the installation?
>     --
>
>
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Parachute conclusion

Message  JP Gabert le Sam 29 Juil 2017, 09:04

Désolé pour ces envois séparés.
En conclusion je retiens le parachute monté par DA :
- avait une manille remplacée par une sangle en tissu incapable de supporter la poids de l'avion
- la manille qui relie les 4 sangles partant vers l'avant devait être 2 fois plus grosse (inversion avec une autre ?).
- un mauvais positionnement avait provoqué une usure du tissu entourant une sangle sans entamer le kevlar.
- d'une manière générale BRS dit que DA montait les softpack avec les sangles au-dessus au lieu de autour du softpack. Une photo envoyée concerne semble-t-il un MCR01.
Cdmt
JP
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